Vi har gjort det riktigt enkelt att ladda bilen.

När laddningen görs med oss på Voltiva kan du känna dig trygg med att allt fungerar som det ska.

L A D D A  B I L E N  I  F Y R A  E N K L A  S T E G

Det spelar ingen roll om det är hemma, på jobbet eller på en gästparkering. När laddningen görs med oss på Voltiva kan du känna dig trygg med att allt fungerar som det ska. Hela vägen från start till stopp och med en smidig betalning.

Hur går betalningen till?

Alla kontraktskunder kan välja mellan att betala via e-faktura, autogiro, faktura på e-post eller genom kortbetalning. De kan när som helst byta betalmetod under “Mina sidor” på webben eller i appen.

Varje månad får kontraktskunden antingen en samlad faktura med alla genomförda laddningar för den aktuella månaden. Fakturorna går att ladda ner från appen och på “Mina sidor” oavsett betalsätt.

Kan flera dela på samma laddrättighet?

Absolut. Kontraktskunden kan enkelt dela ut digitala nycklar. Den som använder nyckeln identifierar sig med BankID och ansluter sig till det befintliga avtalet. Kostnaden för att ladda räknas in i avtalsägarens sammanställning.

Hur kommer hyresgästerna igång med laddningen?

För att kunna ladda som kontraktskund behöver vi veta vem det är som ska ladda. Processen är enkel och digital.

  • När vi på Voltiva har fått en e-postadress till kontraktsägaren, från exempelvis en fastighetsägare eller arbetsgivare, skickar vi ut en inbjudan till kontraktsägaren som i sin tur fyller i sina personuppgifter.När vi på Voltiva har fått en e-postadress till kontraktsägaren, från exempelvis en fastighetsägare eller arbetsgivare, skickar vi ut en inbjudan till kontraktsägaren som i sin tur fyller i sina personuppgifter.

  • I mailet finns en länk till det digitala avtalet som signeras med BankID.

  • När avtalet är signerat får kontraktskunden en direktlänk för att ladda ner vår app. Det skickas även ut ett välkomstmail som bekräftar laddrättigheten, komplett med länkar till appen, en användarmanual och kontaktuppgifter till vår support.

  • En RFID-tag är precis som appen ett smidigt och driftsäkert sätt att starta och stoppa laddningen på. Hör av dig till oss om du vill ge dina hyresgäster eller medarbetare en RFID-tag.

Laddpunkten

Alla våra laddpunkter är uppkopplade mot internet. Då kan vårt driftcenter ha full koll på att laddaren fungerar problemfritt och att den som ska ladda enkelt kan sköta allt via sin smartphone.

Vem kan ladda?

Alla kan ladda. En besökare använder någon av de publika alternativen för betalning, som exempelvis Easypark eller Parkster. En hyresgäst på fastigheten är vad vi kallar för “kontraktskund” och de får en faktura från oss.

För anläggningsägare:
Full kontroll med vår adminportal

Som ägare av en laddanläggning får du tillgång till en kraftfull administrationsportal. Här får du detaljerad statistik som ger full transparens och kontroll. Se vem som laddar, när och hur länge, vilka avtal som används och vilka betaltjänster och laddare som är mest lönsamma. Denna insikt hjälper dig att fatta välgrundade beslut om framtida uppgraderingar och säkerställer att du har full koll på anläggningens intäkter och utveckling över tid. Du kan även enkelt identifiera om obehörig laddning har skett.

Funderar du över något?

Hör av dig till mig så hjälper jag dig.

Hampus Gardhem, kundansvarig, Voltiva
hampus.gardhem@voltiva.se