Vem driftar ditt laddsystem?

Med Voltivas löpande drifttjänst kan du vara säker på att dina elbilsladdare fungerar som de ska.

Vi ser till att dina elbilsladdare fungerar som de ska och löser eventuella problem som uppstår.

- Erik Scholander, driftansvarig, Voltiva

Detta ingår i Voltivas heltäckande drifttjänst

 
  • Dina laddstationer kopplas upp mot Voltivas eget operatörssystem. Plattformen är baserad på branschstandarden OCPP och är ändamålsenligt utvecklad för laddinfrastruktur. Operatörssystemet kan dessutom hantera digital parkeringsförvaltning och portöppning.

  • Voltivas driftcenter bemannas av kvalificerad och erfaren personal. I driftcentret övervakas laddarna kontinuerligt och kan felsökas, diagnosticeras och styras via operatörssystemet. Eventuella problem kan många gånger åtgärdas på distans.

  • Du som ägare av laddsystemet har tillgång till prioriterad support av Voltivas driftcenter via en egen digital supportportal. Användarna får hjälp av Voltivas kundservice-team 24/7 via telefon och digitala kanaler. All support och service hanteras med Voltivas system för ärendehantering. Distansåtgärder av fel utförs inom åtta arbetstimmar.

  • Användaren har kontroll på sin egen förbrukning och användning direkt i vår app och kundportal. Du som ägare av laddsystemet har access till fullständig statistik för hela anläggningen via statistikportalen.

Pris per uttag och månad, helt utan bindningstid.

  • Voltiva ansvarar för hela transaktionsflödet från start av laddaren till att pengarna finns på laddsystemägarens konto. Helt automatiserat och utan administration. Priset sätts av dig som ägare av laddsystemet och administreras av Voltiva.

  • Laddare kan även ges publik access. Priset sätts av dig som ägare av laddsystemet. Välj fritt mellan Voltiva PUBLIC, Parkster, EasyPark, Northe eller Vourity.

  • Med hjälp av Voltiva Professionella Partners kan felavhjälpande service utföras inom fem dagar över hela landet. Debiteras per timme.

    Förebyggande service i form av årlig kontroll på plats kan väljas till för att uppfylla fastighetsägar-ansvaret med funktions-och säkerhetskontroll.

  • Voltivas app är tillgänglig för alla användare av laddsystemet. Den ger kontrollerad access till laddstationerna med ett enkelt och säkert gränssnitt som använder BankID för identifiering. RFID-tagg kan kopplas till användarprofiler vid behov.

Det som gör oss unika är att vi, utöver att installera alla dina elbilsladdare, tar ett helhetsansvar för drift och kundservice när laddsystemet är igång.

NÖJDA KUNDER

SBB Norden

“Voltivas driftcentral identifierar och åtgärdar problemen innan vi upptäckt att något felat.”

Fastighetsstaden

“Vi fastnade för Voltiva eftersom de har ett helhetskoncept, från projektering och installation, till långsiktig drift och support.”

Så här går det till

  1. Först säkerställer vi att dina elbilsladdare följer OCPP-standard och att det finns rätt tekniska förutsättningar i din fastighet.

  2. Du får en offert på månadskostnad per laddare.

  3. Vi kopplar upp dina laddare mot vårt operatörssystem.

  4. Vårt driftcenter håller löpande koll på hela ditt laddsystem.

Vi hanterar laddboxar från flera olika tillverkare

GARO

CTEK

Charge Amps

Ensto

DEFA

Wallbox

Alfen

Eldon

Waybler

KEBA

Zaptec

GARO • CTEK • Charge Amps • Ensto • DEFA • Wallbox • Alfen • Eldon • Waybler • KEBA • Zaptec •

Vi verifierar flera OCPP-kompatibla laddboxar löpande

Har du inget laddsystem idag?

Vårt rikstäckande nätverk med professionella partners installerar stora och små laddsystem med OCPP-kompatibla laddboxar över hela Sverige.

– Kim Schönning, kundansvarig, Voltiva

Vill du ha mer information om vår heltäckande drifttjänst?

Fyll i formuläret så kontaktar en av våra projektledare dig inom kort för att berätta mera.

 

Är du installatör och vill erbjuda Voltivas drifttjänst till dina kunder?